Carcaixent (29.07.2011). Segons l’acord pres per l’assemblea del col·lectiu local del Bloc-Compromís de Carcaixent, els sis regidors de la formació s’oposaren en el segon plenari ordinari de la legislatura a la nova taxa que s’incorporarà en els rebuts que Aguas de Valencia carrega a les famílies de la localitat. L’equip de govern que encapçala Lola Botella ha aprovat incrementar el rebut pels conceptes d’aigua i clavegueram. Amb aquest augment la coalició de govern pretén pagar el cànon de vessaments que reclama la Confederació Hidrogràfica del Xúquer corresponent als anys 2006 a 2011. Amb tot, i per molt que s’haja intentat dissimular, aquesta càrrega per als contribuents servirà bàsicament per acometre obres de millora de la xarxa de distribució d’aigua potable de la localitat, més que precària, amb una mitjana d’un 50% de pèrdues.

El grup municipal Bloc-Compromís va recordar a PP i PSD que des de fa ja no només anys, sinó legislatures completes, ha reclamat que es realitzen inversions per sota de la cota zero (per baix del nivell de carrer), que tot i no ser tan lluïdores com la inauguració d’una font, sí que resulten imprescindibles. Així, els nacionalistes resaltaren que les obres que ara pagaran les famílies de Carcaixent amb una nova taxa, s’hagueren pogut fer amb càrrec als diversos plans d’ajuda rebuts els últims anys, tant els estatals com autonòmics (plans Confiança i E) si qui governa haguera tingut clares les prioritats.

Els ciutadans es troben ara amb la paradoxa que mentre l’Ajuntament s’ha gastat diversos milions d’euros en la construcció d’un aulari municipal per destinar-lo a la Universitat Catòlica o en la reforma de places i carrers que no eren en absolut de primera necessitat, cada usuari de la xarxa pública de distribució veurà com cada rebut augmenta 9 euros (36 euros a l’any) per costejar el cost del canvi de tuberies.

El grup Bloc-Compromís va remarcar també que, tot i estar recollit ja en els informes de l’interventor, s’està ocultat a la ciutadania que aquest increment que han aprovat ara no serà l’últim que patirà el rebut de l’aigua. De fet, està previst que en els pròxims mesos es modifique novament l’ordenança per tornar a apujar el rebut i incloure directament el cànon de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer dels anys 2012 en avant.