Joan Baldoví, candidat de Compromís-Equo per València al congrés dels diputats, ha visitat este dimarts Carcaixent on ha participat en la Festa de les paelles. Tot i estar immers en la precampanya, Baldoví ha pogut compartir taula amb més de 50 militants i simpatitzant del BLOC, i ha aprofitat per repassar els temes que més preocupen els valencians i que seran prioritaris en el seu treball com a diputat a partir del 20 de novembre.

L’agricultura ha ocupat bona part del debat, per la crisi que arrossega des de fa molts anys, un sector abandonat pels diferents governs i falta de suport en les diferents negociacions entre l’Estat Espanyol i la Unió Europea al llarg de les últimes dècades. En este sentit, la presència d’un diputat valencianista és fonamental de cara al futur immediat, per reivindicar el pes i la importància de l’agricultura valenciana en el procés de reforma de la Política Agrària Comuna, on es definiran entre altres temes el règim d’ajudes al sector, i que tot just acaba de presentar el comisari europeu d’Agricultura, Dacian Ciclos.

L’AIGUA DEL XÚQUER IRRENUNCIABLE PER AL LLAURADORS I POBLES DE LES RIBERES

També important ha estat el repàs a la problemàtica de l’aigua del Xúquer, tema que està novament d’actualitat per l’interés del Partit Popular de recuperar el transvassament des de Tous en lloc del previst des de l’Assut de la Marquesa. Per a Baldoví es fonamental lluitar per l’aigua del Xúquer, per a que els llauradors de la Ribera puguen atendre adequadament les seues necessitats de reg, i no siguen moneda de canvi en benefici d’altres interessos i sector econòmics. Però tambè perquè del Xúquer ha d’eixir l’aigua que abastirà les cases dels pobles de la Ribera, i hem de lluitar perquè l’aigua siga de la màxima qualitat, és a dir per l’aigua que hi ha en l’embassament de Tous i no en la desembocadura del riu. En eixe sentit ha insistit en la necessitat d’accelerar les obres necessàries per potabilitzar l’aigua, i acabar-les en els terminis previstos, amb l’objectiu de no incòrrer en penalitzacions financeres per part de la Unió Europea.