Els militants del Bloc a Carcaixent, han celebrat este cap de setmana el seu 6é Congrés, en què s’ha triat, per unanimitat, la nova executiva local, que a partir d’ara encapçalarà Rosa Nicolau, en substitució de Vicent Albelda, que ha ocupat la secretaria local durant més de dotze anys i que ara passarà a encarregar-se de les finances del partit.

Es renova així el quadre directiu del Bloc, que per primera vegada estarà dirigit per una dona, i en el qual, a més de Rosa Nicolau i Vicent Albelda, estaran: Paco Salom (portaveu i secretari de Política Municipal), Salvador Albert (secretari d’Organització i Coordinació), Pau Àlvarez (secretari d’Acció Electoral i Implantació), Desirée Palma (secretària de Comunicació), Mariai Talens (secretària d’Igualtat), Rubén Guillot (secretari de Noves Tecnologies) i Maria Albelda (en representació del Bloc Jove).

Rosa Nicolau Borràs (Carcaixent, 1969) és administrativa comercial i estudiant del Grau d’Informació i Documentació a la Universitat de València. Casada i amb dues filles. Implicada en diferents col·lectius de la localitat, és regidora del Grup Municipal Bloc-Compromís a l’Ajuntament de Carcaixent des de les passades eleccions de maig del 2011. Forma part de les comissions informatives de Benestar Social i Interior.

Rosa Nicolau assumeix amb il·lusió el repte de dirigir el treball del Bloc en moments tan delicats, a causa de la crisi econòmica i de valors en què estem instal·lats. “El Bloc de Carcaixent té molt de treball a fer en els pròxims anys. Cal consolidar Compromís a Carcaixent, continuar fent l’oposició constructiva que ens ha caracteritzat des de sempre, i preparar-nos per poder fer el salt definitiu a l’alcaldia de Carcaixent l’any 2015, si els ciutadans ens donen la confiança a les urnes. Hem de fer de Carcaixent una ciutat per treballar, viure i ser feliços, i això no ho aconseguirem mai amb les polítiques que estan aplicant-se actualment”, manifestà Rosa Nicolau.

El Congrés Local també ha ratificat l’últim informe de gestió de Vicent Albelda, que es mostrà molt satisfet amb la faena feta en els últims anys per tots i cadascun dels integrants del col·lectiu, als quals ha agraït la confiança dipositada en la seua persona.

“Hem passat dels dos regidors de l’any 1999 als sis regidors de l’actualitat. Ens hem convertit en el principal partit de l’oposició a l’Ajuntament de Carcaixent, i en l’única alternativa seriosa de govern. El treball de la gent més jove, unit a l’experiència d’aquells que portem més anys al partit, ha servit per consolidar el nostre projecte a Carcaixent, a la vegada que ens hem convertit en tot un referent a nivell comarcal i nacional. Desitge molta sort a Rosa, que ha demostrat la seua vàlua i una capacitat sorprenent de treball en múltiples ocasions”, digué Vicent Albelda, que també volgué destacar en el seu informe, el continu degoteig de gent que, especialment a partir de 2007, s’ha incorporat al col·lectiu.