L’Associació Municipal d’Agermanament de Carcaixent prepara des de fa mesos aquesta activitat amb la participació de representants de tots els col·lectius i associacions de la ciutat.

Dins de la programació anual de l’Associació, aquesta activitat, juntament a la que se celebrarà a l’octubre, amb l’arribada d’un grup de visitants de la ciutat agermanada de Bagnols, és la de més envergadura i importancia. Segons comenta el president de l’Associació, Vicent Selfa: “estem molt il·lusionats amb aquest esdeveniment que traslladarà unes 40 persones a Bagnols per tal de celebrar el 30é Aniversari de l’agermanament entre aquella ciutat i la nostra. Eixirem el dia 8 de maig i tornarem el dia 12. Enmig uns dies plens d’activitats lúdiques i culturals que segur que agradaran a tots els carcaixentins i carcaixentines que viatjaran a Bagnols”.

Entre els actes que es duran a terme destaquen la signatura de renovació de l’acord d’agermanament entre Carcaixent i Bagnols sûr Cézé. A més, tal i com explica Selfa: “la ciutat de Bagnols ha volgut fer coincidir aquesta celebració amb la del Dia d’Europa, que és el 9 de maig, festivitat per a la que s’han programat actes molt interessants. Amb aquesta finalitat ha convidat també a participar a la resta de ciutats que formen part de la xarxa d’agermanament en la que es troba la nostra Associació i amb les quals treballem de manera coordinada en moltes accions. Aquestes ciutats són Braunfels (Alemanya), Newbury (Anglaterra), Feltre (Itàlia), Kiskunfelighaza (Hongria), Eeklo (Bèlgica), Kikinda (Sèrbia)”, conclou.

Entre les activitats més lúdiques trobarem una fireta gastronòmica on es mostraran diferents productes locals.

Són molts els col·lectius que han confirmat l’assistència a la visita a Bagnols, entre altres, professors i alumnes de l’IES Arabista Ribera i la Lira Carcaixentina, membres de la corporació municipal i representants d’associacions culturals i comercials.