Compromís per Carcaixent ha presentat una moció davant el Ple de l’Ajuntament, en la qual proposa l’adhesió de l’Ajuntament de Carcaixent a la proposició de llei de recuperació del deute històric i insta les Corts i el Consell a què reclamen l’anomenat deute històric que l’Estat manté amb el País Valencià.

Esta iniciativa proposa que el mecanisme de compensació del deute a les arques públiques valencianes es negocie amb el Ministeri d’Hisenda, i es concrete abans de l’entrada en vigor del nou sistema de finançament autonòmic.

Paco Salom, portaveu del Grup municipal afirma que: “l’informe de la comissió d’experts de les Corts va quantificar en 13.449 milions d’euros l’infrafinançament patit pels valencians durant el període 2002-2012, una xifra que ha estat avalada també per l’Alt Consell Consultiu”.

I afegeix que: “és urgent una actuació immediata que reconduïsca la situació cap a la solució dels greus problemes financers de la Generalitat. La supervivència de l’autogovern dels valencians passa per la recuperació del deute històric i un nou sistema de finançament autonòmic”.

“Estem cansats de paraules buides i ja fa massa anys que esperem fets. Aquells que s’omplien la boca denunciant el mal finançament que patíem els valencians quan governava Zapatero, ara que manen els seus, callen i són molt menys reivindicatius.”

A més, la moció recorda que la Generalitat té un elevat deute públic, i que el principal creditor és el Govern de l’Estat, mitjançant el Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA) i el Pla de pagament a proveïdors.

Des de Compromís per Carcaixent entenem que este tema és prioritari, no només perquè afecta a la solvència financera de la Generalitat, sinó també a la del poble de Carcaixent, en definitiva, al nostre benestar i capacitat d’autogovern.