El Bloc continua amb el seu interés per difondre el patrimoni valencià entre els seus veïns.

El Bloc de Carcaixent ha organitzat una nova eixida, dins del seu programa d’activitats “Coneixem el País”. En esta ocasió, un grup de 50 persones s’ha desplaçat a València per a visitar l’exposició “Visions d’Espanya” que recull, entre d’altres, l’obra de Sorolla per a la Hispanic Society de Nova York. La visita a l’exposició ha estat guiada per la historiadora de l’art i estudiant de Belles Arts, Anna Candel, que ha contextualitzat les obres del pintor valencià i ens ha desvetllat els secrets, així com algunes anècdotes sorgides durant l’execució d’este ambiciós projecte pictòric.

Tot seguit el grup ha pogut gaudir d’una visita guiada pels edificis més importants d’estil modernista a València. Estos edificis, coetanis de l’obra de Sorolla, tenen una gran riquesa ornamental i utilitzen de manera exquisida la ceràmica i la forja. A més, els arquitectes responsables de la seua construcció, introduïren a la ciutat noves tècniques constructives, com les estructures metàl•liques, per adaptar-se a les noves necessitats de la societat burgesa en la frontera entre els segles XIX i XX. Així la visita al Mercat Central, a l’Estació del Nord, al Mercat de Colom o els edificis de l’eixample, ha deixat molt satisfets els assistents, que han redescobert els millors exemples del Modernisme a València, on hi destaquen, entre d’altres, les obres de Francisco de Mora, Carlos Carbonell o Demetrio Ribes. Un estil que es va fer molt popular més enllà de la seua època i que va perviure d’una manera ingènua i popular als barris de la ciutat i als nostres pobles.

En resum, una jornada molt gratificant per a tots els participants i que de ben segur repetirem amb altres destinacions, tan de Carcaixent com d’altres punts del nostre País.

Si esteu interessats en tindre informació sobre les nostres eixides i activitats, escriu un correu a [email protected].