Aigua potable, neteja viària, recollida de fem i atenció sanitària són serveis que s’ofereixen en condicions insuficients a la Barraca d’Aigües Vives, en opinió tant dels veïns com del BLOC, per la qual cosa exigim al govern municipal del PP més atenció i recursos.

A través de diferents visites i de les converses mantingudes amb els veïns de la Barraca d’Aigües Vives el Bloc ha pogut constatar que alguns dels serveis públics no es presten en aquest lloc en les mateixes condicions que en la resta de la casc urbà de Carcaixent, la qual cosa està fent sentir els veïns de la Barraca com a carcaixentins de segona categoria, ja que a més de la distància física que els separa del centre urbà gaudeixen de pitjors serveis públics.

Aigua potable

A la Barraca d’Aigües Vives, diferents operaris estan fent obres en les façanes de les cases per instal·lar comptadors d’aigua potable, en nom de l’empresa Aguas de Valencia, sense el consentiment dels propietaris, i sense que l’ajuntament de Carcaixent, única administració competent en esta matèria, haja donat a data hui alguna justificació.

Malgrat que fa deu dies el regidor d’Interior va comentar en la corresponent comissió informativa que ningú podia actuar en esta zona de Carcaixent sense l’autorització municipal, el BLOC ha comprovat que la instal·lació de comptadors en nom d’Aguas de Valencia continua endavant.

I no només això. Aguas de Valencia està girant rebuts als veïns en concepte de subministrament d’aigua potable i cànon de sanejament (servei i consum) des del mes de novembre, sense tindre cap tipus d’autorització, fet que Jose Vicente Oltra, regidor competent en la matèria (PP) coneix.

Per acabar-ho d’arrodonir, alguns veïns s’han queixat al BLOC dels comentaris amenaçadors fets per algun operari, que anunciava el tall de subministrament d’aigua en cas de no posar el comptador o de no pagar la factura enviada al banc.

Recollida de fem

Aquest és un altre servei que segons els veïns caldria millorar, ja que a diferència de les urbanitzacions localitzades en terme de Carcaixent, la recollida de fem en la zona del casc antic de la Barraca pertanyent a Carcaixent és un servei que presta la mateixa empresa que ho fa en els carrers l’entitat local menor. Tanmateix l’ajuntament de Carcaixent els cobra la taxa corresponent, i no compensa l’entitat menor que és la que veritablement ofereix el serveis als veïns de la part de Carcaixent. Esta situació sembla que està generant mal ambient, amb creuament de retrets i mals comentaris entre els representants de l’entitat local menor i els veïns de Carcaixent en la Barraca.

Neteja viària i d’edificis públics

Els veïns no estan gens satisfets amb els mitjans dedicats per l’ajuntament de Carcaixent, ja que aquestos no arriben a cobrir totes les necessitats del districte. La Barraca necessita molt més que una hora al dia per fer en condicions la neteja del centre social i dels carrers. En opinió del Bloc les actuacions puntuals que es fan en comptades ocasions haurien de fer-se regularment totes les setmanes.

L’estat de la font i del carrer de la Pedrera són dos exemples de l’abandó patit.

Atenció sanitària

L’atenció sanitària en la Barraca, per a tots els usuaris (tant els de l’entitat local menor com els de Carcaixent) es presta en el centre social de Carcaixent. Allí acudeix diàriament un metge de l’Àrea 10.

En general, tots els usuaris de l’Àrea 10, segons la publicitat que fan els responsables, per tal de rebre atenció sanitària podem demanar cita (número) a través de 4 mitjans: directament en el centre d’atenció primària, per telèfon, a través d’un missatge de telefonia mòbil o via internet. D’estes quatre vies, es pot comprovar que a la Barraca solament és efectiva la petició directa en el centre d’atenció primària d’Alzira, ja que ni la petició per internet, ni la petició a través de missatge per mòbil funcionen, i la petició telefònica sol estar col·lapsada. Esta situació es veu agreujada per les característiques de la gran majoria dels veïns del districte de la Barraca, en general d’edat bastant avançada i amb no massa facilitat per desplaçar-se fins Alzira.

* * * * *

El BLOC demana al govern municipal del PP major atenció i recursos.

A la vista d’esta situació, des del BLOC hem demanat a l’alcaldessa de Carcaixent que aplique tots els recursos a la mà per tal de millorar la prestació dels serveis en la Barraca d’Aigües Vives, ja que han de ser tractats com qualsevol altre ciutadà de Carcaixent.

Però també que contacte amb l’alcalde de l’entitat local menor de la Barraca d’Aigües Vives i/o l’alcaldessa d’Alzira, si correspon, per millorar els serveis de la Barraca que d’una manera o altra són responsabilitat d’ambdós ajuntaments, així com que totes les administracions implicades negocien amb els responsables de l’Àrea 10 de Salut per millorar l’atenció sanitària als usuaris de la Barraca d’Aigües Vives.

En relació al subministrament d’aigua potable i la recollida de fem, hem demanat que a la major brevetat es clarifique quin és el marc legal de prestació del servei en la Barraca, quina és l’empresa concessionària, quines són les condicions de prestació del servei, quins són els preus públics o taxes del servei, quines són les obligacions i els drets dels usuaris, en definitiva informació de tots aquells aspectes que han de regular les prestacions en unes condicions normals.

Pel que fa a la neteja viària i d’edificis públics, exigim que augmenten els mitjans dedicats al servei de neteja viària, per a aconseguir millors resultats, i descarregar els veïns d’obligacions que no els corresponen, ja que en ocasions s’han de fer càrrec de la neteja ells mateixos.

Respecte al tema de l’atenció sanitària, tots els veïns, els de Carcaixent en la Barraca i els de l’entitat local menor mereixen millor atenció per part dels responsables de l’Area 10, per exemple augmentant els mitjans o canviant el sistema de sol·licitud de cita mèdica, i evitant els desplaçaments a Alzira.

Carcaixent, 11 de febrer de 2008