El col·lectiu del Bloc de Carcaixent ha organitzat per al proper diumenge 28 de setembre una visita guiada per tal de conèixer millor l’obra de José Ríos Chinesta, fuster i mestre d’obra, responsable de construccions emblemàtiques d’aquesta localitat de la Ribera , com ara el magatzem, la casa o l’hort que el comerciant de taronja José Ribera (germà de l’arabista Ribera) ordenà bastir a principis del segle XX.

Els interessats hauran d’acudir a les 10.00 h. a la glorieta de l’Estació, des d’on començarà la visita. En aquesta ocasió el Bloc ha convidat Vicent Guerola, vicedirector de l’Institut Universitari de Restauració del Patrimoni de la Universitat Politècnica de València i professor del departament de Conservació i Restauració de Béns Culturals, perquè faça de guia.

Vicent Guerola ha publicat diversos articles i estudis en revistes especialitzades, així diversos llibres entre el quals destaca La pintura ceràmica a Carcaixent, estudi, classificació i catàleg raonat.

L’Ajuntament de Carcaixent, a proposta del Bloc, aprovà el passat 31 de gener dedicar un dels carrers de la ciutat a Ríos Chinesta.

Aquesta activitat s’emmarca dins del projecte “Passejant pel País amb el Bloc” que dona a conèixer a la ciutadania elements naturals, culturals i festius del patrimoni valencià. Altres activitats que s’han organitzat al llarg del 2008 han sigut les visites a Alzira, el monestir de Sant Miquel dels Reis o l’Arxiu del Regne, així com l’observació del darrer eclipsi de Lluna.

Per a més informació podeu contactar amb Pau Àlvarez, responsable d’activitats del col·lectiu del Bloc de Carcaixent, al 617785441.