El grup municipal Bloc-Compromís de Carcaixent utilitzarà tots els mitjans al seu abast per aconseguir una revisió a fons de totes les instal·lacions i equipaments de l’IES Arabista Ribera, per poder verificar que els clavills que s’han detectat al centre són un problema puntual, i que cap altre element puga ser defectuós, de manera que apareguen més desperfectes en els pròxims anys.

Per això, ja s’han posat en contacte amb el diputat autonòmic Josep Maria Panyella, que s’ha compromés a treballar des del grup parlamentari de la Coalició Compromís a les Corts Valencianes per tal de garantir, en primer lloc, la seguretat de la comunitat educativa de l’Arabista Ribera, i en segon, que l’empresa constructora i la pròpia Generalitat Valenciana assumisquen les seues responsabilitats.

Així, el portaveu del grup municipal, Paco Salom ha afirmat que “no és de rebut que en un edifici públic, que encara no té ni cinc anys, apareguen aquestos problemes en l’estructura, que se sumen als que professors i alumnes han vingut denunciant des del mateix moment en què s’iniciaren les obres. A les inundacions, goteres, i deficiències en la instal·lació elèctrica, ara s’han de sumar escletxes en les parets, d’una grandària considerable”.

“Almenys, l’empresa constructora ja s’ha personat al centre, i haurà d’assumir la reparació dels desperfectes perquè encara es troba en vigor l’assegurança decennal (la garantia per un període de 10 anys a què obliga la llei). Però el simple fet que hagen aparegut ens fa dubtar de com es van fer les obres, i sobretot, de les sorpreses que ens podem trobar en el futur”.

“Per això la primera cosa que anem a fer és exigir una revisió en profunditat de totes i cadascuna de les instal·lacions de l’edifici i del seu equipament, per tal que, a la vista dels fets, puguem saber en quin estat es troba realment el centre.”

“L’antic institut va durar poc més de 40 anys, i no seria de rebut que el nou institut, del que tant fa bandera el Partit Popular local com a gesta principal del seu mandat no tinga totes les garanties per mantindre’s en peu en condicions òptimes al llarg de la seua vida útil, que hauria de ser almenys igual que la del vell institut”