El col·lectiu de Joves PV–Compromís Carcaixent ha organitzat per al proper divendres 8 d’abril una xarrada-col·loqui sobre la crisi de les persones refugiades a Europa.
L’acte està programat per a les 19.30 hores al Centre d’Empreses (carrer Marquesa Montortal, 53) i comptarà amb la participació de Creu Anton i Javier Romero, activistes d’Amnistia Internacional i Sergi Moyano, membre del col·lectiu de Joves PV-Compromís Carcaixent.
Les persones convidades d’Amnistia Internacional i el nostre company explicaran per què s’ha arribat fins a aquesta situació i quina ha estat la vergonyant resposta de la Unió Europea.
En finalitzar les intervencions, hi haurà un torn de paraula obert per a les preguntes del públic assistent.
La crisi migratòria
Cada dia milers i milers de famílies es veuen obligades a abandonar les seues llars i caminar milers de quilòmetres per poder arribar a Europa, fugint de la guerra. Aquestes persones són originàries de Síria, Afganistan, l’Iraq i Eritrea, entre altres països.
La falta de reacció de les institucions europees ha fet que moltes organitzacions humanitàries i particulars hagen hagut de mobilitzar-se per intentar canviar aquesta situació. Sense haver complit l’acord d’acollir a 800.000 persones refugiades a Europa, el “Pacte de la Vergonya” ha sigut la resposta de la UE i Turquia després de mesos i mesos sense fer res. Aquest pacte ignora els més elementals drets i llibertats arreplegats en tots els tractats internacionals i en la Declaració Universal dels DDHH. A més, manté l’objectiu central de tancar fronteres europees als refugiats de les guerres que assolen l’Orient Mitjà.