En les últimes setmanes tots els col·lectius carcaixentins (falles, confraries, associacions juvenils, clubs esportius, entitats musicals…) s’han assabentat que per al 2010 veuran reduïda en un 25% la subvenció municipal, la qual cosa suposa, en opinió del Bloc, un atac directe a la participació ciutadana i a un dels sectors més dinàmics del municipi, l’associacionisme.

Aquesta mesura contrasta, i molt, amb la decisió adoptada pel PP de tombar la proposta del Bloc de reduir en un 20% les assignacions als regidors, amb l’argument que atacava el “modus vivendi” d’alguns membres de la corporació.

Des del BLOC no acceptem que s’entenga la política com el mitjà per viure de ningú,i si bé entenem que als regidors se’ls ha de compensar d’alguna manera la seua dedicació, la participació en una llista electoral no pot ser mai una eixida laboral.

Si el PP no vol atacar “el modus vivendi” d’algun dels seus regidors, almenys que no ataque el “modus vivendi” de les associacions.

I és que després de molts anys d’il·lusió monetària, per l’existència d’ingressos extraordinaris (liquidació del pòsit, indemnitzacions per la pantanada, aportació extraordinària dels promotors del centre comercial, creixement de llicències d’obra, refinançament del deute municipal), la situació és més que delicada.

Com detalla l’anàlisi que s’inclou en el Pla de Sanejament, el pressupost municipal té actualment poca capacitat per generar ingressos i una dependència extrema dels fons que arriben de l’Estat Central. Per aquest motiu, a data de hui, encara no tenim notícia del pressupost per a 2010. Està costant molt que quadren les xifres.

En qualsevol cas, la greu situació financera que afecta l’Ajuntament, no pot traslladar-se a les famílies ni als diferents col·lectius i associacions.
L’ajuntament ha de donar exemple de rigorositat i sí estalviar, però en altres conceptes. D’ahí la petició de rebaixa en les assignacions que va fer el BLOC en octubre i que ara reiterem de cara al pressupost del 2010.

Per al BLOC, el PP i l’alcaldessa al capdavant, haurien d’assumir la seua responsabilitat en esta crisi financera municipal i no tirar balons fora, perquè ells són els responsables de la pèssima gestió dels últims anys, així com del retràs en l’aprovació del pressupost de 2010, i no el Pla de Sanejament que ells mateixos aprovaren el passat mes de juliol, o el Govern de l’Estat.