El 22 d’agost de 1911 va nàixer a Castalla Enric Valor i Vives. El seu extraordinari treball com a filòleg, novel·lista i rondallista ens ha llegat una obra fonamental per a la recuperació i la dignificació del valencià durant la segona meitat del segle XX. En record a la figura d’aquest insigne valencià, compromés amb la seua llengua, el seu país i el seu temps, durant els últims mesos se celebren nombrosos actes cívics per reivindicar, estudiar i actualitzar la seua extensa obra.

A l’agrupació Bloc-Compromís de Carcaixent ens sentim orgullosos del treball realitzat per Enric Valor al llarg de setanta anys en condicions adverses per a la llengua i cultura pròpies. La seua tenacitat, saviesa i empenta són un exemple de rigor i dignitat per al poble valencià, i és per això que ens adherim a la celebració de l’Any Valor responent a la convocatòria que ha realitzat el col·lectiu d’ensenyants “Un entre tants” per omplir la xarxa de missatges, apunts i comentaris en record d’Enric Valor. Així, tant al bloc com als comptes de Facebook i Twitter que Bloc-Compromís de Carcaixent utilitza per a comunicar-se habitualment s’han llançat missatges de record d’Enric Valor amb l’etiqueta oficial #100anysdeValor.

Però ens agradaria anar més enllà de la participació en la celebració a la xarxa. A Carcaixent tenim una plaça dedicada a Enric Valor, que constitueix un homenatge permanent dels carcaixentins a la figura de l’estimat intel·lectual. Bloc-Compromís de Carcaixent presentarà aquest dimarts una proposta a l’Ajuntament per incloure en el programa oficial de festes de la ciutat una lectura pública de rondalles en aquest espai obert i participatiu.

Al col·lectiu Bloc-Compromís de Carcaixent considerem que, més enllà dels merescuts actes populars impulsats per la societat civil, els partits polítics i les instàncies de govern, des de l’Ajuntament a la Generalitat Valenciana, han de potenciar el reconeixement de personalitats que, com Enric Valor, ens aporten cohesió, respecte i autoestima com a poble.