Per problemes tècnics un regidor del Partit Popular – present durant la sessió – no va rebre la convocatòria en temps i forma

Carcaixent 31.07.2019. El Partit Popular del Carcaixent va anunciar ahir a l’inici del ple ordinari del mes de juliol la presentació un recurs contra la celebració del mateix. Segons va manifestar la portaveu del grup popular, Carolina Almiñana, la sessió havia de suspendre’s ja que el regidor Pepe Oltra – que sí que estava present al Saló de Plens – no havia rebut la convocatòria en temps i forma.

Davant la presentació del recurs, tot i la presència del grup municipal del Partit Popular al complet en la sala, l’alcalde va fer un recés per valorar la situació. Finalment, per evitar problemes a posteriori, es va decidir suspendre la sessió i convocar el ple de forma extraordinària sense que es percebera cap remuneració per assistències.

L’Ajuntament de Carcaixent empra una plataforma electrònica per a traslladar a tots els regidors i regidores les convocatòries oficials, que queden notificats amb la recepció d’un correu electrònic. Per problemes tècnics, el regidor del Partit Popular Pepe Oltra no va rebre la convocatòria a través del correu electrònic,  però sí que va ser avisat telefònicament fins a dos vegades que la plataforma estava presentant problemes derivats del canvi de membres de la nova corporació.

La presentació del recurs contra la celebració del ple es va fer a través la plataforma electrònica trenta minuts abans de l’inici de la sessió, el que per a Compromís demostra la intenció manifesta d’entorpir la gestió municipal i deixar en evidència el funcionament del consistori. Al tractar-se d’una sessió ordinària, tota la corporació municipal era sabedora de la convocatòria, per la qual cosa la situació viscuda ahir va ser , en paraules del portaveu del grup municipal de Compromís i alcalde de Carcaixent, Paco Salom “surrealista i absurda” a més d’ una falta de respecte cap el públic assistent, tenint en compte que el regidor no notificat estava present.

Durant els dos mesos escassos de legislatura, el Partit Popular ja ha demostrat en diverses ocasions que l’estratègia a seguir és la d’atacar a l’equip de govern buscant l’errada en el procediment tot passant per damunt el rerefons dels temes tractats, comportament que per a Compromís per Carcaixent evidencia una manera de fer oposició buida, abstracta i falta d’arguments contra la gestió de l’actual equip de govern.

Compromís per Carcaixent interpreta que amb esta nova actitud el que està buscant el grup popular és la d’erigir-se com a cap de l’oposició, després de passar l’anterior legislatura en la «inacció absoluta” deixant que altres grups municipals agafaren el protagonisme com principal veu de l’oposició. Consideren que estos comportaments retorçuts i mancats de contingut propositiu l’únic que aconsegueixen és distorsionar el funcionament de la política local no aportant res positiu al dia a dia de la ciutadania.